tirsdag 6. oktober 2009

Tida går fort når man er på Øytun, og nå er vi allerede kommet til oktober og den første snødagen ! Høstferien er begynt, og det er stille på tunet. Akkurat nå sitter jeg og skriver på et annet internat siden alle på Nassa er dratt hjem (og fordi vi ikke får inn internett der..). Litt trist, men de kommer tilbake om ikke så lenge.. Siden det er så få av oss på hundekjøring igjen, blir det mer jobbing på oss, men det betyr også flere ganger på firhjuling. I går satt jeg på bak et 18-spann, og hei som det suste! :D Fikk også kjøre selv lenger enn noen andre i klassen har gjort :D

Sist uke dro HK på tur til Langfjordboten, Brødsift og Seljeli. I langfjordboten besøkte vi en annen hundekjører, Arne Kallstrøm. Her fikk vi oppleve hvordan andre trente og organiserte hundegården sin. Enkelte (uheldigvis ikke meg) fikk prøve å kjøre (sitte på) et 16-spann i løypa til Arne. Istedenfor fikk jeg prøve å trene et hundespann med bil(!!) Hundene trakk faktisk hele bilen et stykke (og den veide ca. 3.5 tonn!!). Dette skjedde da etter at vi hadde hatt en dag på hesteryggen. Etter avtale med noen folk Harald kjente, fikk vi en dag på hesteryggen mot at vi hjalp dem å sanke sauene deres dagen etterpå. La meg bare si det ble en lang, balut, kald og våt dag. Jeg tror det regna, slapsa eller snødde hele dagen ! Heldigvis hadde vi en varm hytte på Seljeli å komme tilbake til :)

Uka før HK-turen dro klatring valgfag på tur til Himmeldalen, Finnmarks største klatrefelt. Her fikk vi prøvd videre på uteklatring, og topptausikring. I tillekk fikk vi prøve å klatre på led (klatre mens man sikrer seg selv) og sikre dem som klatrer på led. Forhåpningsvis vil jeg lære nok på katring til at jeg kan ta brattkortet!!

Vel, da får jeg vel slutte å skrive. God natt folkens :) Gleder meg til å se dere igjen i juleferien!!! <3

5 kommentarer:

  1. Det er bra du koser deg:) Høres ut som om du har det kjempefint der oppe, med de nydelige hundene!:) Ja, jeg har sett bildene :) <3 Nyyydelige ;) men uansett, når er det du kommer hjem for jul egentlig?? Gleder meg til å se deg igjen!:D Glad i deg <3

    SvarSlett
  2. Jaja :P Det går litt fort i svingene, Ane.. ;)

    Jeg reiser hjem den 16. På in bursdag.. :( (Og hva er det som står etter Line K??) Hvordan går det med studiene?? Og budsjettet?? :P
    Glad i deg og!! <3

    SvarSlett
  3. Heeeiia:) Etter Line K skal det egentlig stå <3 ;) hihi;) men ja, vi snakka jo i dag! Koselig:) Må snart gjøres igjen!:D budskjettet ja.. hihi;) Du vet! Alt er relativt:-P Glad i deg snuppa <3

    SvarSlett
  4. Hei hei!! Utrolig gøy å lese Hanne! Virker som du har det dødsgøy! vil også veldig gjerne prøve å få lagt inn en skypedate hvis du har tid!! gi meg beskjed når du kan! :D Jeg kommer hjem 17 desember :P gleder meg!skal faktisk hjem en tur om ei uke :D er syk og har høstferie, så føler det er en god måte å hente seg inn på. Snakkes! Glad i deg! <3

    SvarSlett