onsdag 23. september 2009

....




Da har nesten 3 uker gått siden siste oppdatering, og mye har skjedd på den tida. Jeg har vært her på Øytun i over en måned, og så langt vært på overnattingsturer hver eneste uke.. I mårra drar jeg på enda en :P Hvis dere har kikka på oytun.no har dere kanskje lest om noen av de turene vi har hatt, og den interressante elgslaktinga! Men jeg får begynne å fortelle om den første langturen til hundekjøring. Det var en tredagers tur, der vi gikk til sammen mellom 3-4 mil, der to av dem ble tilbakelagt den siste dagen. Turen begynte med en bratt oppstigning (og da mener jeg bratt!!), det var godt vi hadde hundene til å hjelpe oss opp :) (selv om når man går med hund, går man mye fortere enn når man går uten = tungt!) For å ikke skrive for mye, kan jeg oppsummere turen med noen korte ord; orientering, snøregåing, myr, furubål og elvevading med hund. Vil du vite med, kan du gå på artikkelen på oytun.no.

Den neste turen startet med en bratt skråning nedover. Etter å ha steget av bussen, ventet 4 mils kanopadling og mange stryk foto- og hundekjøringsklassen. Første dagen gikk fint for begge klassene, og leiren ble satt uten altfor våte elever. Etter en god laksemiddag og turoverraskelse(brownies), gikk enkelte til sengs, mens andre holdt seg våkne (la meg bare si det ble mye kos og massasje på meg!! :P) Dag nr. 2 ble bokstavelig talt en våt opplevelse. Etter at jeg og partneren min (Ingvild) hadde kommet oss trygt gjennom et stryk, ventet et nytt et, Batagoski. Vi var de eneste som turte å utfordre naturens krefter, vil du vite mer, se bilde på oytun.no... Etter å ha retunert til Øytun blaut og sliten, ventet min tredje tur med hundespann.

Den siste turen vi har hatt var en tur uten hunder. Den foregikk i Seiland Nasjonalpark på norges nordligste isbre. Det eneste problemet er at breen ligger på 700 meters høyde.. Vi startet turen med å kjøre båt fra Alta til Kufjorden på Seiland. Derifra skulle vi stige 700 meter på litt over 2 km med (for min del) 20 kg på ryggen. Turen fortsatte med flere breturer, snøstorm, bretur i "snøstorm", isklatring, tur under breen, altså; vi var på en bre.. ;P

Men nå må jeg gå, kake venter på Nassa.. :D
<3

1 kommentar:

  1. Sykt Hanne!:P Bare ikke gå deg bort, drukn eller fall nedi en sprekke i isbreen så er jeg fornøyd:) Vil at du skal leve når du kommer hjem igjen til jul:D:D Jaja, du får iallefall mange gode opplevelser:) Du trives skikkelig godt virker det som, stemmer det eller? Hvordan er folkene?? Alt er fint i Oslo, her har vi faktisk ganske fint høst vær og det er sol og perfekt shoppingvær!:-D Ikke så lett å sitte inne å lese når hele bogstaveien ligger innen gå avstand;) håper du kommer på besøk en gang mens vi bor her!:D Kos deg videre, gleder meg til å høre masse mer om de litt syke turene dere har;) hehe:) Men uansett, savner deg kjempemasse!! Tid til å ha en skype date snart??
    Glad i deg<3<3

    SvarSlett