fredag 13. november 2009

Fortsettelsen kom til slutt - bedre sent enn aldri...

Nå har jeg vært på Øytun i nesten 3. måneder, men like vel føles det både som jeg har vært her i evigheter, og at jeg nettopp har kommet hit.. Det har nok noe å gjøre med at det hele tiden skjer noe, og at vi nesten bokstavelig talt bor oppå hverandre :P Det blir ihvertfall mye kos og pjusking ;) Dagene begynner å bli korte, og sola står opp senere og senere, mens den går ned igjen tidligere og tidligere. Mørketida nermer ser med stormskritt (25. november til 17. januar), og det merkes på enkelte, særlig på min roomie, som har store problemer med å stå opp :P Leggetidspunktet har vel også noe av skylda i dette da..

Nå som vinteren (nesten) er på vei (det er ikke så mye snø enda, temperaturen holder seg stort sett på minussida), er det mye utstyr som skal kjøpes. Jeg har kjøpt en del allerede, men det er fortsatt mye som mangler.. Heldigvis får vi rabatter, men likevel svis det av mange tusenlapper.. Jeg har blant annet kjøpt telematkutstyr (ski, bindinger, sko, staver, feller, knebeskyttere), spade, søkestang, en innersovepose, ulltøy og mye mer. I tillegg må jeg kjøpe meg en dunjakke, skallbukse, kjøresko ++ :S Bra jeg tjente en del i sommer!!!

Vi har har vært på noen turer siden sist jeg skrev, men de kan dere heller lese om på oytun.no.. Vi har også bytta valgfag, så nå har jeg villmarksmat! Det er sjelden jeg har lagd (eller spist) så mye god mat..! Den mye omdiskuterte øytunringen kommer nok snart :S De lager for god mat her på Øytun :P De siste ukene har det vært lite med overnattingsturer, mest dagsturer. Det har derfor vært mye sosialt (og mye film) på de forskjellige internatene, noe som er kjempekos :)

Tidlig tirsdag morgen reiser hele skolen til Russland. Tida her gått så fort, at jeg ikke har hatt tid til å glede meg så mye enda, men jeg regner med det kommer til å bli en interessang, spennende og gøy tur :) Vi får bare se hvordan bussturen går, jeg er heldigvis ikke en av de som blir bilsyk..!

1 kommentar: