søndag 23. august 2009

Tur til Orroshytta

Torsdag ettermiddag dro hele skolen på tur til skolens hytte på Orros. Vi i hundekjøringsklassen startet sist, med hver vår hund. De dro som gale, og etter tre kvarter var vi fremme. Etter å ha satt opp teltet og spist, begynte lekene, eller dansene. De involverte mye løping, og alle ble gode og varme.
Etter en god natts søvn, og irriterende motorsagvekking, begynte dag nr. 2. Her kunne vi velge mellom forskjellige turer vi kunne dra på. Fisking, naturfoto, snøregåing med hundene og tur med valpene var noen av alternativene. Jeg valgte å dra på en kanotur, og selvfølgelig klarte jeg og hun jeg padlet med å velte :P Heldigvis var det ikke langt tilbake til hytta, der vi kunne skifte og henge opp tøyet vårt til tørk. Senere på dagen ble det praktisk arbeid, med vedhogst ol. På kvelden begynte Orros Olympic GLX Extreme. Etter mange forskjellige poster, der smisking med stippene sto på øverste hylle, skulle vinneren kåres. Selvfølgelig vant laget "Stipp Pleasures", der jeg hørte til :D En fin dag ble avsluttet med koselig prat og pølsespising ved vannet.
Dag 3 begynte litt roligere enn nr. 2. Istedenfor å bli vekket av en motorsag, hørte vi den vakre lyden av to grytelokk. Dagen fortsatte med mer praktisk arbeid, før vi i 13-14 tiden dro tilbake mot Øytun. Også her kunne vi velge forskjellige grupper. Jeg valgte å gå med hund, noe som er utrolig deilig i oppoverbakker. Desverre måtte vi bytte på å gå med hund, så det ble noen tunge bakker på slutten :( Uansett, bortsett et par hunder som markerte seg på sekken min og meg (Houdini og Janus), hadde vi en kjempefin tur med strålende vær. Etter å ha gått ca. ei mil, ble vi henta av en buss, som kjørte oss tilbake til Øytun. Der sto en deilig dusj og middag øverst på lista, og denere på kvelden ble det kortspill på Nassa(internatet mitt). Jeg har desverre vært litt dårlig til å ta bilder, men du kan finne de jeg har tatt her. Ei venninne på hundekjøring har vært flinkere, så du kan finne hennes bilder her :)

1 kommentar:

  1. Oi! Hanne! Det virker som om du har det helt supert, så godt å høre. Du veit vel at vi savner deg? Har forresten henta bildene dine, hvor skal jeg sende dem? Send en mail eller noe... ^^

    SvarSlett